Katalóg služieb Vládneho cloudu SR
V1.0 Beta

Poskytovateľ

Poskytovateľ  
   Disig, a.s.
IČO  
   359 75 946
Adresa 1  
  Záhradnícka 151
Adresa 2  
  
Mesto  
  Bratislava 2
PSC  
  821 08
Telefon  
  +421 (0)2 208 50 1
Mobil   
  
Email  
  disig@disig.sk
Popis/Komentár  
  
  

Služba
Žiadosť č. 205 
   
Názov služby Disig Remote HSM 
   
Model služby (I, P, S) SaaS 
   
Úroveň služby (U1, U2, U3) U1 
   
Kategória služby Sieťové služby = Networking (including network as a service) 
   
Klasifikácia služby (CIA) C0I0A1 
   
Kľúčové slová HSM 
   
Poskytovateľ služby DiSig a.s.,
+421 (0)2 208 50 140, disig@disig.sk
Záhradnícka 151, Bratislava, 821 08
IČO: 359 75 946
Dátum registrácie 25.01.2006
www.disig.sk, https://zep.disig.sk/
Zodpovedná osoba za obchodnú činnosť: Ing. Ivan Kühn, +421918549499
 
   
Prevádzkovateľ služby Záhradnícka 151, Bratislava, 821 08 
   
Základný popis služby Služba zahŕňajúca Cloudové HSM úložisko kvalifikovaných certifikátov pre pečať. HSM modul je certifikované (NBÚ) zariadenie spĺňajúce tie najvyššie štandardy IT bezpečnosti a uchovávanie dokumentov v bezpečnom prostredí.  
   
Používatelia služby Pre orgány verejnej moci a podnikateľské subjekty
Podstatou Služby Remote HSM je poskytnutie bezpečného úložiska pre podpisové komponenty zákazníka na QSCD zariadení (certifikovanom HSM zariadení), ktoré je umiestnené a prevádzkované v infraštruktúre akreditovanej certifikačnej autority Disig a.s..
 
   
Technológie služby Funkcionalita služby Remote HSM
• Manažuje QSCD zariadenie „Thales nShield HSM Family v11.72.02“ a sprístupňuje jeho služby cez jednoduché webové API viacerým používateľom
• Autentizuje jednotlivých používateľov pomocou klientskych SSL certifikátov
• Generuje a uchováva asymetrické kľúčové páry používateľov
• Uchováva certifikáty prislúchajúce ku kľúčovým párom používateľov
• S používateľskými privátnymi kľúčmi vykonáva nízkoúrovňovú podpisovú operáciu „PKCS#1 v1.5 RSA“ v zmysle štandardu RFC 8017

1.1. Služba Remote HSM poskytuje
1.1.1. HTTP REST API
umožňujúce autentizovanému používateľovi:
• Získať všeobecné informácie o zariadení, jeho schopnostiach a stave
• Získať zoznam objektov (verejných kľúčov, privátnych kľúčov a certifikátov)
• Generovať nový RSA kľúčový pár o veľkosti 2048, 3072 alebo 4096 bitov
• Vygenerovať potvrdenie o pôvode kľúčového páru (atestácia kľúča)
• Overiť potvrdenie o pôvode kľúčového páru
• Privátnym kľúčom podpísať SHA256, SHA384, SHA512 alebo ľubovoľný iný hash
• Importovať X.509 certifikát
• Vymazať objekty
• Generovať náhodné dáta
1.1.2. Webové rozhranie
umožňujúce autentizovanému používateľovi cez webový prehliadač Microsoft Edge, Mozilla Firefox alebo Google Chrome:
• Získať všeobecné informácie o zariadení a jeho schopnostiach
• Získať zoznam objektov (verejných kľúčov, privátnych kľúčov a certifikátov)
• Generovať nový RSA kľúčový pár o veľkosti 2048, 3072 alebo 4096 bitov
• Vygenerovať PKCS#10 žiadosť o certifikát s potvrdením o pôvode kľúčového páru
• Overiť potvrdenie o pôvode kľúčového páru nachádzajúce sa v PKCS#10 žiadosti o certifikát
• Importovať X.509 certifikát
• Vymazať objekty
1.1.3. .NET komponent
pre klientske aplikácie pracujúce v prostredí .NET 2.0 alebo novšom, ktorý umožňuje :
• Autentizovať používateľa voči serveru klientskym SSL certifikátom dostupným v úložisku certifikátov poskytovanom operačným systémom
• Volať všetky metódy publikované cez HTTP REST API
1.1.4. PKCS#11 k 
   
Parametre ceny Cena za službu sa bude skladať z :
1. Jednorazového poplatku za zriadenie služby Remote HSM / zákazník
2. Mesačných poplatkov / koncový zákazník (poplatky účtované mesačne/fakturované podľa dohody napr. štvrťročne)
3. Poplatok za skutočný počet transakcií a dostupnosť služby
4. Poplatok za Servisnú podporu podľa zvoleného typu (voliteľné)
 
   
Parametre monitorovania Na zabezpečenie stáleho monitoringu služby Remote HSM sú použité programové prostriedky bash, perl, checker-ng, syslog a nagios3. Kontrola služby je vykonávaná dvomi prístupmi. Prvý prístup vo forme priamej kontroly služby, kde sa kontroluje dostupnosť služby alebo HW prostriedku celou cestou „od klienta k serveru“. Druhý prístup je zabezpečený programovým vybavením „Checker-ng“ a subsystému „Syslog“. Tento mechanizmu, kontroluje stav samotných interných komponentov a poskytuje tieto informácie cez syslog architektúru až k centrálnemu monitorovaciemu systému.
Služby sú centrálne monitorované:

 Serverom WATCH (Nagios)
Notifikácie zabezpečené pomocou:
 e-mail notifikácie
 SMS notifikácie
Typ kontroly:
 Priama kontrola:
- klient-server - dostupnosť služby
- Stav HW komponentov serverov - diskový radič, napájanie, ventilátory, atď)
- Nodestatus próba - reálna kontrola stavu nodu primárne určená pre funkciu vysokej dostupnosti)
 Nepriama kontrola:
- Checker-ng a syslog subsystém – stav OS, HSM, synchronizácie času, diskovej kapacity, aplikačného vybavenia, atď
 
   
Komentár   
 

Certifikované

U1

IaaS    42
PaaS    89
SaaS    62
 

U2

IaaS    27
PaaS    43
SaaS    52
 

U3

IaaS    45
PaaS    129
SaaS    41