Žiadosť č. |
78 |
|
|
Názov služby |
JIRA SOFTWARE CLOUD |
|
|
Model služby (I, P, S) |
SaaS |
|
|
Úroveň služby (U1, U2, U3) |
U1 |
|
|
Kategória služby |
Biznis aplikacie /Office, Formulare, ... |
|
|
Klasifikácia služby (CIA) |
C1I1A1 |
|
|
Kľúčové slová |
Jira, Software, Cloud |
|
|
Poskytovateľ služby |
EEA s.r.o.
Hattalova 12B
831 03 Bratislava
|
|
|
Prevádzkovateľ služby |
Atlassian
341 George Street
Sydney, NSW
2000
Austrália
|
|
|
Základný popis služby |
Aplikácie postavené na platforme Jira pomáhajú tímom plánovať, prideľovať, sledovať, reportovať a riadiť prácu. Platforma Jira sa dá použiť na vývoj softvéru (agilnými alebo waterfall metodikami) alebo na podporu zákazníkov. Pomocou Jira sa dá podchytiť akýkoľvek proces v organizácii.
Jira Cloud prichádza v troch edíciách:
Core – jednoduché sledovanie práce v rôznych tímoch, projektoch či iných business procesoch
Software - cielené pri IT tímy pracujúce agilnými metodikami
Service Desk - umožňuje vytváranie portálov pre zákazníkov/zamestnancov na zakladanie napr. Incidentov (má vstavanú podporu pre ITSM), má vstavené SLA a po prepojení s Confluence,môže dávať návrhy používateľom pri hľadaní pomoci na články z vedomostnej bázy.
Základné pojmy:
Issue (úloha): je jedna úloha, ktorú je potrebné urobiť
Project (projekt): kontajner pre úlohy. Zoskupuje úlohy ktoré k sebe logicky patria. Projekt v Jira terminológií neznamená to isté čo v projektovom manažmente. Jira projekt môže slúžiť napr na zoskupovanie úloh jedného tímu (napr HR).
Workflow (životný cyklus): množina stavov , ktoré môže daná úloha nadobúdať od jej vytvorenia po jej vyriešenie, a prechodov medzi stavmi. Prechody nám určujú do akého stavu sa môžeme z východzieho stavu dostať. Príklady stavov: „Nová“, „V realizácií“, „V schvaľovaní“,“Uzatvorená“…
Field (Atribút/pole): poskytuje viac detailov o úlohe
Jira prichádza so vstavanými reportami, ktoré umožňujú vizualizovať informácie o úlohách. Nie je to DWH riešenie. |
|
|
Používatelia služby |
Typicky Jiru používajú vývojári, projektový manažéri, produktoví manažéri, bežní zamestnanci, ktorí môžu cez Jiru napr. nahlásiť Incident alebo žiadať o podporu. Jira sa dá prispôsobiť na procesy každého tímu v organizácii. Využiť ho dokáže napr. marketingový tím, ktorý si v ňom vie evidovať svoju prácu.
Príklady použitia
riadenie projektu (vývoj softvéru, nasadzovanie nového servera)
operatíva (ITSM)
tiketovací nástroj
riadenie procesu
Jira cloud umožňuje inštalovanie rôznych rozšírení (modulov, vendor ich označuje ako Confluence aplikácie), ktoré rozširujú funkcionalitu a tak sa môžu pokryť rôzne prípady použitia napr. Asset management, Test management, release management... |
|
|
Technológie služby |
https://www.atlassian.com/trust/reliability/infrastructure
https://confluence.atlassian.com/cloud/atlassian-cloud-architecture-973494795.html?_ga=2.193288548.837121340.1570427586-998736843.1545033958&_gac=1.216328738.1570448245.EAIaIQobChMIkOK_yYeK5QIVmYXVCh2cRgIPEAAYASAAEgI8fvD_BwE
https://confluence.atlassian.com/cloud/supported-browsers-744721663.html |
|
|
Parametre ceny |
Podľa počtu používateľov mesačne alebo ročne (od 7 dolárov mesačne). Presné ceny tu: https://www.atlassian.com/software/jira/pricing
|
|
|
Parametre monitorovania |
real time status:
https://status.atlassian.com/?_ga=2.134018503.837121340.1570427586-998736843.1545033958&_gac=1.241371830.1570448245.EAIaIQobChMIkOK_yYeK5QIVmYXVCh2cRgIPEAAYASAAEgI8fvD_BwE
dostupnosť api je na internete uvadzana tu:
https://developer.status.atlassian.com/
|
|
|
Komentár |
|
|
|
|