Katalóg služieb Vládneho cloudu SR
V1.0 Beta

Poskytovateľ

Poskytovateľ  
   EEA s.r.o.
IČO  
   17 321 204
Adresa 1  
  Hattalova 12/B
Adresa 2  
  
Mesto  
  Bratislava
PSC  
  831 03
Telefon  
  
Mobil   
  
Email  
  
Popis/Komentár  
  NULL
  

Služba
Žiadosť č. 78 
   
Názov služby JIRA SOFTWARE CLOUD 
   
Model služby (I, P, S) SaaS 
   
Úroveň služby (U1, U2, U3) U1 
   
Kategória služby Biznis aplikacie /Office, Formulare, ... 
   
Klasifikácia služby (CIA) C1I1A1 
   
Kľúčové slová Jira, Software, Cloud 
   
Poskytovateľ služby EEA s.r.o.
Hattalova 12B
831 03 Bratislava
 
   
Prevádzkovateľ služby Atlassian
341 George Street
Sydney, NSW
2000
Austrália
 
   
Základný popis služby Aplikácie postavené na platforme Jira pomáhajú tímom plánovať, prideľovať, sledovať, reportovať a riadiť prácu. Platforma Jira sa dá použiť na vývoj softvéru (agilnými alebo waterfall metodikami) alebo na podporu zákazníkov. Pomocou Jira sa dá podchytiť akýkoľvek proces v organizácii.
Jira Cloud prichádza v troch edíciách:
Core – jednoduché sledovanie práce v rôznych tímoch, projektoch či iných business procesoch
Software - cielené pri IT tímy pracujúce agilnými metodikami
Service Desk - umožňuje vytváranie portálov pre zákazníkov/zamestnancov na zakladanie napr. Incidentov (má vstavanú podporu pre ITSM), má vstavené SLA a po prepojení s Confluence,môže dávať návrhy používateľom pri hľadaní pomoci na články z vedomostnej bázy.

Základné pojmy:
Issue (úloha): je jedna úloha, ktorú je potrebné urobiť
Project (projekt): kontajner pre úlohy. Zoskupuje úlohy ktoré k sebe logicky patria. Projekt v Jira terminológií neznamená to isté čo v projektovom manažmente. Jira projekt môže slúžiť napr na zoskupovanie úloh jedného tímu (napr HR).
Workflow (životný cyklus): množina stavov , ktoré môže daná úloha nadobúdať od jej vytvorenia po jej vyriešenie, a prechodov medzi stavmi. Prechody nám určujú do akého stavu sa môžeme z východzieho stavu dostať. Príklady stavov: „Nová“, „V realizácií“, „V schvaľovaní“,“Uzatvorená“…
Field (Atribút/pole): poskytuje viac detailov o úlohe
Jira prichádza so vstavanými reportami, ktoré umožňujú vizualizovať informácie o úlohách. Nie je to DWH riešenie. 
   
Používatelia služby Typicky Jiru používajú vývojári, projektový manažéri, produktoví manažéri, bežní zamestnanci, ktorí môžu cez Jiru napr. nahlásiť Incident alebo žiadať o podporu. Jira sa dá prispôsobiť na procesy každého tímu v organizácii. Využiť ho dokáže napr. marketingový tím, ktorý si v ňom vie evidovať svoju prácu.
Príklady použitia
riadenie projektu (vývoj softvéru, nasadzovanie nového servera)
operatíva (ITSM)
tiketovací nástroj
riadenie procesu

Jira cloud umožňuje inštalovanie rôznych rozšírení (modulov, vendor ich označuje ako Confluence aplikácie), ktoré rozširujú funkcionalitu a tak sa môžu pokryť rôzne prípady použitia napr. Asset management, Test management, release management... 
   
Technológie služby https://www.atlassian.com/trust/reliability/infrastructure
https://confluence.atlassian.com/cloud/atlassian-cloud-architecture-973494795.html?_ga=2.193288548.837121340.1570427586-998736843.1545033958&_gac=1.216328738.1570448245.EAIaIQobChMIkOK_yYeK5QIVmYXVCh2cRgIPEAAYASAAEgI8fvD_BwE
https://confluence.atlassian.com/cloud/supported-browsers-744721663.html 
   
Parametre ceny Podľa počtu používateľov mesačne alebo ročne (od 7 dolárov mesačne). Presné ceny tu: https://www.atlassian.com/software/jira/pricing
 
   
Parametre monitorovania real time status:
https://status.atlassian.com/?_ga=2.134018503.837121340.1570427586-998736843.1545033958&_gac=1.241371830.1570448245.EAIaIQobChMIkOK_yYeK5QIVmYXVCh2cRgIPEAAYASAAEgI8fvD_BwE

dostupnosť api je na internete uvadzana tu:
https://developer.status.atlassian.com/
 
   
Komentár   
 

Certifikované

U1

IaaS    42
PaaS    89
SaaS    62
 

U2

IaaS    27
PaaS    43
SaaS    52
 

U3

IaaS    45
PaaS    129
SaaS    41